Tuesday 21 April 2015

Neden sabahlari Yulaf ezmesi lapasi (Porridge) yemeliyiz

Sabah kahvaltilarinin en hizlisi, en doyurucusu ve sagliklisi olan yulaf ezmesi lapasi (Porridge) benim tamamen vazgecilmezim. 




Nasil Hazirlanir?

Sut veya su ile hazirlanabilir ben sut tercih ediyorum. 1 kahve fincani kadar yulafa 3 kati kadar sut ekliyorsunuz ama tabi sut miktari genelde istege bagli biraz daha sivi tercih ederseniz sut miktarini arttirabilirsiniz. Sadece 5 dakikada hazir oluyor  tabi siz baloncuklarin cikmasini birazcik bekleyiniz.

Ilk baslarda yemesi cok zor geliyordu bana tek basina ama sonra yontemi buldum icerisine pisirirken 1 tatli kasigi bal koyuyorum sonra birazcik tarcin ilave ediyorum ocaktan alincada hemencecik uzerini cilek, kivi veya muz ile susluyorum. Harikkaa birsey oluyor oyle :) 

Yulafin icerisinde Beta-Glukan (bir cesit lif) bulunmakta iste sirri bu, zaten diyette de en onemli sey lif miktari yuksek besinlerle beslenmek degil midir ? 

Duzenli yenildigi zaman kolestrolu dusurdugu de gozlenmistir, bunun yani sira yulaf omega-3 yag asitleri, poatsyum ve folate de iceriyor. Tum bu etkenlerle kan sekerimizi de dengelemis oluyoruz yani saglikli beslenip kilo vermek icin birebir. 

Son zamanlarda ise kanser riskini bile dusurebildigi konusuluyor. 
http://www.mrbreakfast.com/article.asp?articleid=27 Buradan da daha net olarak okuyabilirsiniz.






No comments:

Post a Comment